نماد سایت سروبان

آغاز برداشت محصول زیره سبز در مزارع دشت پرزان شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: هم اکنون برداشت محصول زیره سبز در مزارع دشت پرزان شهرضا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، امیر صفرپور ، با اشاره به برداشت زیره سبز از مزارع دشت پرزان، اظهار داشت: امسال هشت و نیم هکتار از مزارع این منطقه زیر کشت محصول زیره سبز قرار گرفته که عملیات برداشت محصول به صورت دستی آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح به میزان پنج تن زیره خشک برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با توجه به مهمترین استفاده از گیاه زیره سبز، بیان کرد: مهمترین استفاده از این گیاه در مصارف خوراکی، صنعتی و دارویی است و عواملی نظیر فصل کوتاه رشد، نیاز اندک به آب، اشتغالزایی، ارزش افزوده و درآمد مطلوب از ویژگی‌های قابل توجه این محصول است.

وی با اشاره به کاهش منابع آبی، گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و ضرورت تغییر الگوی کشت، ترویج و توسعه کشت محصولاتی با نیاز آبی پایین یکی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی است.

صفرپور با توجه به اینکه برداشت جو در منطقه فضل آباد شهرضا هم آغاز شده، تصریح کرد: مزارع گندم و جو در وضعیت مطلوب هستند و حدود ۱۵ درصد از برداشت مزارع جو این مناطق برای علوفه دام قابل استفاده است.

وی افزود: در سال جاری در ۳۱۷ هکتار از مزارع دشت پرزان انواع صیفی‌جات از جمله هندوانه، طالبی و کدوی آجیلی کشت شده که پیش بینی می‌شود از این سطح ۷۴۰۰ تن انواع محصول صیفی برداشت شود.

 

خروج از نسخه موبایل