نماد سایت سروبان

آغاز کاشت هزار هکتاری کنجد در اراضی کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: کاشت دانه روغنی کنجد در قریب به هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آغاز شده است و عملیات کاشت این گیاه ارزشمند تا اواخر مرداد ماه ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به کاشت ارقام کنجد داراب ۲، دشتستان و محلی در مزارع شهرستان کازرون، تصریح کرد: پیش بینی می شود در اواخر مهر ماه و پس از برداشت دانه روغنی کنجد بیش از 1200 تن از این دانه روغنی به دست آید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه غالب مزارع کنجد شهرستان کازرون به روش کم خاک ورزی یا بی خاک ورزی کاشت می شوند، اظهار کرد: در بالغ بر 80 درصد سطوح زیر کشت مزارع کنجد کشت به روش خاک ورزی حفاظتی انجام که باعث جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ رطوبت و افزایش ماده آلی خاک می شود.

رشیدی با اشاره به اینکه امکان کاشت در مناطق خشک و نیمه‌خشک به‌عنوان یک زراعت تابستانه، کشت دوم در تناوب با غلات و نباتات جالیزی و مقاومت بالا در برابر خشکی و کم آبی از مزایای زراعت کنجد است، افزود: با توجه به نیاز کشور به افزایش تولید گیاهان روغنی، برنامه ریزی برای توسعه کشت کنجد از اولویت های مدیریت جهاد کشاورزی کازرون است. 

وی؛  با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ کنجد در استان فارس است، گفت: عمده‌ترین مناطق کشت کنجد این شهرستان در بخش جره و بالاده است.

او بیان کرد: با توجه به کیفیت بسیار خوب محصول کنجد شهرستان کازرون بیشتر این محصول در صنایع تولیدی ارده، پخت نان، تهیه حلوا و شیرینی پزی های استان فارس و استان های همجوار مورد استفاده دارد.

 

خروج از نسخه موبایل