نماد سایت سروبان

آموزش روشهای صحیح تغذیه گندم گام موثری در تولید محصولات زراعی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: با توجه به زراعی بودن شهرستان بردسیر و لزوم نیاز کشاورزان منطقه در خصوص روشهای صحیح کاشت، داشت و برداشت گندم ، کارگاه آموزشی تغذیه گندم توسط جهادکشاورزی با همکاری اتحادیه تعاون روستایی استان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حیدرآبادی اظهار داشت: این کارگاه با تدریس دکتر روح اله موردینی استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان کرمان و با حضور جمعی از کشاورزان وبهره برداران وکارشناسان مراکز جهادکشاورزی در محل سالن اتحادیه تعاون روستایی در شهر دشتکار برگزار شد.

حیدرآبادی اذعان داشت: در این دوره آموزشی دکتر موردینی اطلاعات لازم در خصوص زمان کاشت، تغذیه مناسب در هر دوره از رشد محصول ، میزان آبدهی ، کودهای مناسب و درصد مورد نیاز گیاه ، لزوم شناخت نوع خاک وتشخیص تغذیه لازم برای هرنوع خاک واقلیم و … را بصورت جامع بیان کرد و درپایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

حیدرآبادی بیان داشت: امیدواریم با برگزاری مستمر چنین کارگاههایی زمینه لازم برای تولید محصول بیشتر و افزایش راندمان آب و همچنین جایگزینی دانه های روغنی خصوصا گلرنگ و کلزا ، ارزآوری و اشتغال و همچنین مهاجرت معکوس از شهر به این شهرستان را فراهم کنیم.

 

 

خروج از نسخه موبایل