نماد سایت سروبان

اصلاح الگوی کشت 2167 هکتار اراضی استان کرمان

مدیر باغبانی این سازمان گفت: با عنایت به ادامه روند خشکسالی در استان و ضرورت اصلاح الگوی کاشت محصولات باغی با محوریت بهینه سازی مصرف آب، حذف گونه­های آب بر و جایگزینی آن با گونه های کم آب بر در برنامه اصلاح الگوی کاشت قرار گرفت.

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، لطفعلی زاده افزود: در این راستا محصولاتی مانند زعفران، گل محمدی و سایر گیاهان دارویی و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته (کشت­های گلخانه­ ای) طی برنامه ای مدون مدنظرقرار گرفته و به مرحله اجرا درآمده است.

لطفعلی زاده خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته 483 هکتار زعفران، 755 هکتار گل­محمدی، 5/834 هکتار سایر گیاهان داروئی و 95 هکتار گلخانه سبزی و صیفی به صورت جایگزینی توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: با این میزان توسعه بالغ بر 8550000 مترمکعب آب در توسعه گلخانه با تولید 12-10 برابر در مقایسه با فضای باز و 4145000 مترمکعب آب در توسعه مجموعه گیاهان داروئی صرفه جوئی شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در پایان اظهار داشت: در استان عمده تولید زعفران در سطوح خرد تولید می گردد اما  در حال حاضر مزارع تولید زعفران در سطح بالاتر از 20 هکتار مجهز به سیستم­های آبیاری تحت فشار احداث نیز وجود دارد که خود نقش بسزائی در اشتغال مناطق روستائی دارد.

 

 

خروج از نسخه موبایل