نماد سایت سروبان

تولید 171 هزار تن لیموترش در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز برداشت لیموترش در چهار هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان خبرداد و گفت: بالغ‌بر 171 هزار تن محصول از این باغات برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد حیدری با بیان اینکه برداشت لیموترش از مردادماه آغاز شده و تا اوایل مهرماه ادامه دارد، گفت: شهرستان قیروکارزین به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید لیموترش در استان فارس و کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ در این شهرستان از هر هکتار باغ لیموترش به طور متوسط ۳۸ تن محصول برداشت می‌شود که باتوجه به سطح باغات شهرستان این رقم در مجموع سالانه بالغ‌بر 171 هزار تن می‌رسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محصول برداشت شده علاوه برمصرف داخلی به کشورهای دیگر نظیر روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

حیدری افزود: لیموی برداشت شده از ارقام محلی، لیسبون و پرشین است که ۳۰ درصد آن به‌صورت تازه خوری مصرف می‌شود و ۷۰ درصد دیگر در صنایع فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که مهمترین آن استحصال آب لیمو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین یادآور شد: از آنجائی که این شهرستان از قطب‌های تولید لیموترش در کشور است، برداشت آن در این شهرستان توانسته اشتغال‌زایی فصلی برای 20 هزار نفر فراهم کند و باعث رونق اقتصادی و معیشت مردم در این شهرستان شود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

خروج از نسخه موبایل