نماد سایت سروبان

کاشت کاکتوس آپونتیا به دست یک بانوی کارآفرین در مهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: یک بانوی کار آفرین در روستای گودرزی بخش وراوی این شهرستان پنج هکتار از اراضی خود را به کشت کاکتوس آپونتیا اختصاص داد.

بـه گـزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، غلامحسین مظاهری تصریح کرد: در این مزرعه ۲۰ هزار قطعه کاکتوس مثمر ریشه دار کاشته شده است که از طریق سیستم آبیاری نوین و به صورت نواری آبیاری می شود.

این مقام مسئول افزود: برای ایجاد مزرعه کاکتوس آپونتیا تا کنون بیش از ۴۵۰ میلیون تومان توسط مالک هزینه و زمینه اشتغال برای پنج نفر به صورت مستقیم  فراهم شده است.

به گفته وی؛ هدف از اجرای این طرح، توسعه کاشت گیاهان مقاوم به خشکی است که کاکتوس میوه ای همه شرایط لازم را برای کشت در این منطقه دارا بوده و در مناطقی به دور از سرما و یخبندان قابل رشد است.

او افزود: نگهداری این گیاه بسیار ساده و میزان تولید میوه آن درسال سوم پس از کاشت از ۲۰ تا ۱۴۰ تن در هر هکتار متغییر است.

مدیر جهاد کشـاورزی شهرستان مهر اظهار کرد: میوه کاکتوس آپونتیا تازه خوری دارد و به دلیل آن که در مناطق بیابانی و خشک پرورش پیدا می کند سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و نیاز به مصرف زیاد آب ندارد.

 

خروج از نسخه موبایل