نماد سایت سروبان

در سال گذشته 28 هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از توزیع 28 هزار اصله نهال در سال گذشته در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام برای جلوگیری از فرسایش خاک و ضرورت درختکاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی ضمن بیان اینکه سال گذشته 28 هزار اصله نهال در شهرستان میامی توزیع ‌شد، اظهار کرد: این نهال‌ها از نوع اقاقیا، عرعر، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، سرو نقره، زیتون تلخ و توت بود.

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی وآبخیزداری سال گذشته با شعار همه با هم جهاد ، برای حفاظت از منابع طبیعی از پانزدهم اسفندماه شروع شد؛ افزود: در این روز مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو رفتند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز گردانند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی به اهمیت درخت و درختکاری اشاره کرد و افزود: درخت یک نعمت و هدیه زیبا از سوی خداوند به انسان بوده و منشاء خیر و برکات زیادی برای زمین است.

رضایی افزود: که در راستای سیاست های سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور ایجاد پارک، فضای سبز،بوستان روستایی و بادشکن اطراف مزارع نهال رایگان به منظور غرس در مناطق مناسب و مستعد توزیع شد.

وی هدف از توزیع نهال های رایگان را ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و توسعه کاشت نهال دانست .

خروج از نسخه موبایل