نماد سایت سروبان

کار برداشت گندم در استان از دشتی آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: عملیات برداشت گندم دیم و آبی بوشهر روز یک‌شنبه با برداشت گندم از مزارع دیمکار بخش کاکی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی  اظهار داشت: عملیات برداشت گندم دیم و آبی در استان با بکارگیری ۳۹۰ دستگاه کمباین آغاز شده است و با ورود ۶۰ دستگاه دیگر کار برداشت گندم استان با شتاب بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی های نامناسب در فصل کاشت گندم در استان گفت: با توجه به تاخیر در بارش در هنگام خوشه‌گیری محصول پیش‌بینی ما کاهش قابل توجه میزان برداشت در قیاس با سال زراعی پیش است.

عمرانی پیش بینی کرد: کار برداشت گندم تا پایان خردادماه در استان به طول می‌انجامد و بیش از ۷۷ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد استان با اشاره به تقسیم کار بین دستگاه های گوناگون برای عملیات کاشت و برداشت و خرید تضمینی گندم گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در ۱۲ مرکز خرید رسمی و مباشری اداره غله استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به رفع موانع برای پرداخت سریع مطالبات کشاورزان از فروش گندم تصریح کرد: چنانچه کشاورزان عضو سامانه یکپارچه پهنه‌بندی باشند بهای محصول خود را حداکثر تا ۴۸ساعت دریافت می‌کنند.

عمرانی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای تسریع در پرداخت‌ها انجام شده است و بانک بدون توجه به بدهی‌های پیشین کشاورزان تمام بهای گندم را به آنان پرداخت می‌کند.

وی همچنین گفت: هماهنگی لازم با ستاد کرونا و شرکت پخش استان برای حضور کمباین‌داران و تامین سوخت مورد نیاز آنان انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم کار برداشت بدون وقفه و مشکل خاصی در استان پیش رود.

 

خروج از نسخه موبایل