توسعه کاشت گیاه دارویی زیره سبز در استان بوشهر

زنجیره کامل چوب در کشت و صنعت پاک‌چوب شوش با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد
مارس 9, 2024
توسعه جنگل‌های حرا برای بازسازی ذخایر آبزیان
مارس 16, 2024

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه کاشت گیاه دارویی زیره سبز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، ابراهیم دانا بیان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های منابع آبی و بروز خشکسالی و همچنین پدیده تغییر اقلیم، اجرای برنامه تغییر الگوی کاشت در استان بوشهر با اولویت کاشت گیاهان کم آب بر اجتناب ناپذیر و بسیار ضروری است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: انتقال دانش و مهارت کاشت گیاهان دارویی به کشاورزان و مزارع و نیز تأمین بازار فروش و به عبارتی تولید گیاهان دارویی منطبق بر نیاز بازار از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه است.

وی با اشاره به مزیت‌ها و قابلیت‌های کشت گیاه دارویی زیره سبز توضیح داد: نیاز آبی کم و مقاوم در برابر تنش‌های شوری، برخورداری از دوره رشد کوتاه ۱۰۰ تا ۱۲۰ روزه، نورپسندی، قابلیت صادراتی مناسب و همچنین سود دهی اقتصادی مطلوب نسبت به سایر محصولات به ویژه در شرایط کم آبی از جمله این مزیت‌ها است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیشترین سطح زیر کشت گیاه دارویی زیره سبز در شهرستان تنگستان کشت شده است، حمایت‌های لازم به کشاورزان در بخش تسهیلات بانکی و نیز اجرا کردن کشت‌های قرار دادی را از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در موفقیت و توسعه کشت گیاهان دارویی بیان کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: تدوین برنامه‌ها و اجرای کارگاه‌های آموزشی پیرامون این گیاه دارویی نظیر برگزاری برنامه روز مزرعه تحت عنوان کاشت و توسعه گیاه دارویی ریزه سبز در شهرستان تنگستان با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت بهره‌برداران و کار شناسان در اثر بخشی و حصول نتایج بسیار با اهمیت است.

 

خبرنگار: محمد بحرینی