ضرورت آموزش و تربیت نیروهای متخصص تولید محصولات گلخانه‌ای

محصولات بدون کد شناسه سماک، اجازه صادرات نخواهند داشت
اکتبر 4, 2024
فلفل دلمه‌ای
یک واحد بسته‌بندی و صادرات فلفل دلمه‌ای راه‌اندازی می‌شود
اکتبر 4, 2024

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها، سبب رشد صنایع و وسایل جانبی آن می‌شود، بیان کرد: تشکل گلخانه‌داران برای نخستین بار در استان به نتیجه و ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آموزش و تربیت کارشناسان و کارگران متخصص گلخانه‌ای هم‌زمان با توسعه گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان است.

وی افزود: تربیت نیرو برای ساخت‌وساز گلخانه‌ها باید از بین افراد بومی باشد تا بتوانند در کم‌ترین زمان ممکن خدمات پس از ساخت را به بهره‌برداران ارائه دهند.

شیرانی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدشده توسط گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری غالباً سبزی و صیفی‌جات است و عمده صادرات فلفل‌دلمه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و روسیه انجام می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از سطح ۶۱۴ هزار ۲۲۰ مترمربع گلخانه‌های استان سالانه ۹ هزار و ۲۰۰ تن محصول شامل فلفل‌دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و خیار. برداشت می‌شود.

وی گفت: همچنین ۲۳ هزار مترمربع از کشت‌های گلخانه‌ای استان به کشت توت‌فرنگی اختصاص‌یافته که تولید آن در سال حدود ۱۸۴ تن است.

شیرانی افزود: در ۱۲ هکتار از سطح گلخانه‌های استان گل شاخه بریده باکیفیت بالا کشت می‌شود و سالانه ۱۱ میلیون شاخه گل تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۲ مجتمع گلخانه‌ای ۸۰۰ هکتاری تا چند سال آینده در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد.