برداشت محصول کرفس از 180 هکتار مزارع شهرستان طارم آغاز شد

آغاز برداشت نوبرانه گوجه سبز در شهرستان سرپلذهاب
آوریل 29, 2021
آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در خوزستان
آوریل 29, 2021

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: برداشت کرفس در سال زراعی جاری از 180 هکتار از مزارع شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود حدود 10 هزار و 800 تن محصول برداشت و به بازار عرضه شود.

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، عبداله جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: برداشت کرفس در سال زراعی جاری از 180 هکتار از مزارع شهرستان طارم آغاز شده و پیش بینی می شود حدود 10 هزار و 800 تن محصول برداشت و به بازار عرضه شود.

جعفری اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، آب وهوای مناسب، خاک حاصلخیز، و همچنین تامین نهاده های مورد نیاز و نشاء سالم، محصول کرفس طارم از مرغوبترین محصولات کشور است.

وی ادامه داد: محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخل استان زنجان به سایر استانها و همچنین به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.  کرفس کالیفرنی و فریموس از ارقام مورد کشت در شهرستان طارم می باشد که برداشت آن امسال بدلیل دمای بالای هوا از اولین روزهای فروردین آغاز شده است.

برداشت کرفس در فروردین ماه هر سال شروع می شود و بیشترین محصول کرفس در سه روستای کوهکن علیا، کوهکن سفلی، هارون آباد و به نسبت کم در سایر نقاط شهرستان طارم کشت و برداشت می‌شود.

از کرفس به عنوان سلطان سبزی ها میتوان نام برد که دارای خواص دارویی زیادی است که از آن جمله درمان بیماری های کلیوی، کم خونی، فشارخون بالا، آسم و غیره را می توان اشاره کرد.

جعفری بیان کرد: حدود 95 درصد مردم شهرستان طارم در کارهای کشاورزی فعالیت دارند و بیشتر محصولات زراعی این شهرستان بصورت نوبرانه در بازار مصرف داخل و خارج استان عرضه می‌شود.