ضرورت مشارکت وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

کشاورزان استان قزوین نکات فنی در مصرف کودکلروپتاسیم را رعایت کنند
ژانویه 28, 2023
استفاده از ظرفیت 24 میلیون خانواده مرتبط با آموزش و پرورش در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور
ژانویه 30, 2023

وزیر جهاد کشاورزی بر همکاری و همراهی وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزیر، نمایندگان شرکت های خصوصی و تشکل های مردم نهاد در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هر سال در روز درختکاری برنامه هایی را برای کاشت نهال دارد اما با توجه به شرایط دنیا در ترسیب کربن و لزوم کاشت یک هزار میلیارد درخت در جهان، سهم کشور ما یک میلیارد درخت است که در اجرای این طرح به همراهی آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی تاکید کرد: ما در کشور توان تولید 400 میلیون اصله نهال در سال را داریم و تا سال آینده میزان تولید نهال به 250 میلیون اصله خواهد رسید.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کاشت یک میلیارد درخت باید با استفاده از ظرفیت های مردمی انجام شود، گفت: یکی از بخش های مهم در این راستا که از ظرفیت های مردمی بالایی برخوردار است، آموزش و پرورش است و می توانیم از ظرفیت مدارس در اقصی نقاط کشور استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در این زمینه جلساتی را با مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان در سراسر کشور به صورت وبیناری داشته باشد تا برای اجرای این طرح تبیین لازم انجام شود.

وی بر اختصاص امتیازات و مشوق برای مشارکت مردمی در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش صدا و سیما در اجرای این طرح گفت: صدا و سیما باید برای اجرای این طرح برنامه مشخص داشته باشد و با جریان سازی در تسریع مشارکت مردمی با وزارت جهاد کشاورزی همراهی کند.