افزایش ۳۵ درصدی کشت چغندر قند در اقلید با حمایت کارخانجات قند

بادام زمینی برای اولین بار در بوانات کشت می‌شود
ژوئن 12, 2024
سهم 12 درصدی آذربایجان شرقی در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور
ژوئن 16, 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: بالغ‌بر پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت چغندر قند بهاره اختصاص یافته که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش 35 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، ارسلان صالحی با اشاره به زمان کاشت این محصول که از فروردین ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، بیان کرد: ظرفیت مناسب کشاورزی شهرستان اقلید و نزدیکی به صنایع تبدیلی از جمله کارخانجات قند این شهرستان و شهرستان‌های همجوار، کشت این محصول با استقبال کشاورزان همراه بوده و امیدواریم چرخ این کارخانجات به گردش در آید.

وی با بیان اینکه کشت این محصول در شهرستان اقلید به‌صورت قراردادی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج کارخانه قند اقلید، اصفهان، نقش جهان، مرودشت و کوار در زمینه تولید و خرید چغندر قند با کشاورزان قرارداد بسته‌اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: این کارخانجات موظف به تامین نهاده‌های مورد نیاز از قبیل بذر، کودهای شیمیایی، سموم زراعی، ادوات و ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت و در نهایت خرید محصول تولیدی از کشاورزان هستند. 

صالحی با بیان اینکه شهرستان اقلید رتبه اول استان فارس در تولید چغندر قند را دارد، یادآور شد: امیدواریم با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، کشت به موقع و استفاده از بذور اصلاح شده شاهد افزایش عملکرد مناسبی در تولید این محصول راهبردی باشیم.

 

خبرنگار: شیدا اشتری