توسعه کشت میانه کاری و اصلاح زمین‌های زراعی در آبادان

تمام توان وزارت جهادکشاورزی را برای اجرای قطعی طرح به کار خواهیم بست
آگوست 15, 2023
کشاورزان به سمت کشت کاملینا سوق داده شوند
آگوست 15, 2023

دوره آموزشی ترویجی کشت، داشت و برداشت یونجه در شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان از برگزاری دوره آموزشی ترویجی کشت، داشت و برداشت یونجه در این شهرستان خبر داد و گفت: ﻳﻮﻧﺠﻪ یک ﮔﻴﺎه ﻋﻠﻮﻓﻪای چند ساله از خانواده بقولات است کاشت این گیاه تاثیر مهمی در اصلاح زمین‌های زراعی از طریق تهویه زمین، برقراری تناوب و پایین آوردن آب تحت‌‌الارضی و افزایش مواد آلی خاک  دارد.

حسن دشتی نژاد افزود: معمولا در سال‌های اولیه کشت، یونجه نسبت به مواردی مانند کم آبی، شوری زمین، میزان کود و … حساس است از این رو کشاورز باید به این موارد توجه کند.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی یک روزه در روستای کوت شنوف برای کانون جوانان علاقه‌مند این روستا از بخش مرکزی توسط مرکز خدمات جهاد کشاورزی غیر دولتی ۱۱۵ برگزار شد و ۱۵ نفر روز در این دوره آموزش دیدند.

دشتی نژاد خاطرنشان کرد: در این دوره در مورد ارقام مختلف یونجه ، به خصوص رقم بغدادی که ویژه مناطق گرمسیر مثل خوزستان است به کشاورزان معرفی شد همچنین ویژگی‌های مختلف خاک محل کاشت از نظر فیزیکی و شیمیایی تشریح شد، میزان آبیاری و چگونگی آبیاری برای کشاورزان بیان شد و در خصوص  کوددهی و زمان‌های انجام آن و هچنین راجع‌به چین‌های مختلف یونجه مطالبی بیان شد.