تولید ۵ میلیون نهال حرا در استان هرمزگان

مصاحبه شرکت سروبان با فصلنامه ثروت آفرینی راجع به ارتقا صنعت کشاورزی
دسامبر 12, 2023
گام‌های حیاتی افزایش تولید و صادرات بذر چغندر قند
دسامبر 13, 2023

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تولید پنج میلیون نهال حرا از سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان هرمزگان را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این درحالی است که در طول دو سال ۹۸ و ۹۹ تنها ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در این استان تولید شده بود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان منابع طبیعی کشور، عباسعلی نوبخت با حضور در پویش درختکاری مروارید در بندر جاسک استان هرمزگان گفت: ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار خوب و گسترده است که شناخت این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را به خودکفایی و توانمندی رسانده و در مسیر افزایش انگیزه و پیشرفت رهنمون شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود امنیت ملی در کشور افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسوول تامین امنیت زیستی کشور است که حلقه اتصالی بین امنیت ملی و امنیت غذایی محسوب می‌شود.

به گفته نوبخت، یکی از ظرفیت‌های کشور برخورداری از وسعت ۱۶۵ میلیون هکتاری است که ۱۳۴.۴ میلیون هکتار از آن منابع طبیعی می‌باشد و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی رسیدگی و نگهداری از آن است.

ایران مستعد اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش دیگر کشورها برای تولید و کاشت نهال اشاره و اذعان کرد: کشورهایی از جمله چین، عربستان، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها کاشت نهال را آغاز کردند و در این زمینه موفق شدند و ایران نیز مستعد اجرای چنین طرحی است.

وی تاکید کرد: مصمم هستیم یک‌ میلیارد درخت را با همکاری و همراهی مردم عزیز در طول چهار سال بکاریم و در این مسیر دست همه اقشار عزیز هم میهن را به گرمی می‌فشاریم.