کشت ۴۷۶ هکتار باغات دیم در اراضی شیبدار و کم بازده در سال جاری

تشریح اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم
ژانویه 30, 2022
کشاورزان تاکستان با اصول کشت حبوبات در مزارع دیم آشنا شدند
فوریه 1, 2022

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سالجاری در سطح ۴۷۶ هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیبدار و کم بازده استان انجام می‌شود.

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛دکتر “اسفندیار حسنی‌مقدم” به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چگنی و جمعی از باغداران منطقه شوراب از *نحوه کاشت نهال انجیر دیم* در منطقه شوراب حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان چگنی بازدید کردند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بر توسعه کشت انجیر دیم با توجه به نیاز آبی کم، اقتصادی بودن و نیز سازگاری با اقلیمِ منطقه تاکید کرد.

 این مقام مسئول با اعلام اینکه طرح احداث باغات در اراضی شیبدار و کم بازده یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه باغات است؛  از جمله اهداف و مزایای این طرح را کاهش فرسایش خاک، افزایش تولید اقتصادی و افزایش عملکرد  محصولات باغی و استفاده بهینه از منابع آب و ایجاد اشتغال برشمرد.

 دکتر حسنی مقدم در پایان گفت: تعهد امسال سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کاشت ۴۷۶ هکتار در اراضی شیبدار و کم بازده است و کشت گونه هایی با نیاز آبی کم مانند پسته، انار، انگور، زیتون و انجیر در اولویت قرار دارند.