گوجه فرنگی کازرون وارد بازار شد

سهم 12 درصدی آذربایجان شرقی در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور
ژوئن 16, 2024
آغاز برداشت چغندرقند پائیزه در گلستان
ژوئن 18, 2024

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت گوجه فرنگی در سطح دو هزار و ۵۴۳ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صابر پرویزی گفت: عملیات برداشت گوجه فرنگی. از اوایل خردادماه آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت محصول گوجه فرنگی. ۸۵ تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۱۶ هزار تن محصول از مزارع برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

پرویزی با بیان اینکه ارقام گوجه فرنگی. تولید شده شامل سانسید، بریویو 8320 و بدرو است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد مزارع به‌صورت نشایی با پوشش زیر پلاستیک کاشت شده و آبیاری مزارع به‌صورت تیپ انجام شده است.

وی افزود: این محصول به جز مصرف داخلی به کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و دبی نیز صادر می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: برای مبارزه با عوامل خسارت‌زای مهم گوجه فرنگی. به خصوص آفات شب پره مینوز گوجه فرنگی. و کرم میوه خوار و کم کردن تعداد دفعات سم پاشی، روش‌های مدیریت تلفیقی به بهره‌برداران آموزش داده شده و استفاده از روش‌های غیر شیمیایی مانند استفاده از تله و فرمون‌های جنسی، انواع جلب کننده‌ها و کارت‌های رنگی در اولویت  است.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون یادآور شد: با توجه به آموزش و اطلاع رسانی‌های گسترده در مورد اهمیت دریافت کدشناسه سلامت محصولات کشاورزی و باغی که شامل اطلاعات مالک مزرعه و محصول تولید شده است و همچنین نوع و میزان مصرف نهاده‌های کشاورزی را مشخص می‌کند، تعدادی از بهره‌برداران موفق به دریافت این کد شدند.

 

خبرنگار: شیدا اشتری