

محبوبه خندان
خبرنگار
۱۴۰۴/۱۲/۲۴ ۱۶:۵۹:۵۴
کدخبر:
133944
با آغاز هفته منابع طبیعی، پویش جهادی سرو ایران با هدف احیای محیط زیست و به یادبود شهدای جنگ رمضان و رهبر معظم انقلاب، در سراسر کشور آغاز به کار کرد. این برنامه که هر شب جمعه تا 29 فروردین ماه ادامه دارد، فرصتی مناسب برای مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی در حفظ و توسعه فضای سبز است. بر اساس اصل 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفهای ملی است و طرح یک میلیارد درختکاری یکی از اولویتهای اصلی در این راستا محسوب میشود. مدیران استانی و شهرستانی دعوت شدهاند تا با برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای قانونی، در کاشت نهال و توسعه زراعت چوب نقش فعالی ایفا کنند. این پویش نه تنها به توسعه فضای سبز کمک میکند، بلکه الگویی برای فرهنگسازی و کاشت درخت به عنوان یادبود یا شادیبخش مناسبتهای زندگی نیز فراهم میآورد.