

محبوبه خندان
خبرنگار
۱۴۰۵/۰۳/۰۶ ۰۹:۲۶:۲۹
کدخبر:
135222
برداشت خاکشیر در شهرستان بیضا با شرایطی ایدهآل آغاز شده است. صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی بیضا، اعلام کرد که برداشت ۱۰۰ درصد مکانیزه خاکشیر همزمان با گندم و جو دیم از اواخر اردیبهشت ماه شروع شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت. تمرکز اصلی کشت این محصول در بخش مرکزی بیضا است و بارندگیهای مناسب سال زراعی جاری، باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول شده است. کشاورزان از وضعیت موجود رضایت دارند. برای تسهیل فرآیند برداشت، سوخت کمباینداران تامین شده است. با توجه به لزوم اجرای الگوی کشت و تبدیل اراضی آیش به سبز، امید میرود با بهرهگیری از ظرفیتهای شهرستان، تولید و صادرات خاکشیر توسعه یابد. خرید عمده خاکشیر از بهترین تامینکنندگان و فروش عمده محصول در بازار سروبان، فرصتهای خوبی برای فعالان بازار است. قیمت محصول امروز و قیمت محصول در سال 1404 نیز تحت تاثیر کیفیت بالای برداشت امسال قرار دارد.