بیابان‌زدایی گسترده در استان بوشهر

اجرای 330 هزار هکتار جنگلکاری در سال جاری
آوریل 29, 2021
مصاحبه با جام جم
فروش محصولات کشاورزی شما با سروبان
می 5, 2021

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از گسترش درخت‌کاری در استان خبر داد و گفت: به منظور مقابله با بیابان‌زایی در استان بوشهر ۳۸ هزار نهال جنگلی کاشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، غلامرضا منتظری اظهار داشت: مراسم هفته درختکاری با شعار «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز کاشت ۴۲ هزار اصله نهال در استان بوشهر طی هفته درختکاری خاطرنشان کرد: چهار هزار اصله انواع نهال و گل‌های زینتی از جمله گل ختمی، کاغذی، توکوما و آلوئه ورا با قابلیت کاشت در مراکز آموزشی، صنعتی، تفریحی و شهرها کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: به منظور توسعه فضای سبز و مقابله با بیابان زدایی ۳۸ هزار اصله نهال از گونه جنگلی شامل کنار، اکالیپتوس، آکاسیا و کهور پاکستانی در اراضی حاشیه مزارع با هدف ایجاد بادشکن، کاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که افرادی متقاضی غرس درخت و توسعه فضای سبز با هدف بیابان زدایی باشند امکان تأمین بیش از این تعداد از گونه‌های درختی نیز وجود دارد.

منتظری با اشاره به کاشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار افزود: در این هفته ۲۰ طرح شامل ۱۹ سازه آبخیزداری و یک طرح منابع طبیعی افتتاح می‌شود.