گلستان‌ میمه، فرصتی برای اشتغال و درآمد زایی

توسعۀ کشت گیاهان داروئی از جمله راهکارهای مقابله با کم آبی در استان زنجان
ژوئن 4, 2021
درد خشکسالی بر تن زخمی مزارع کردستان
ژوئن 4, 2021

در نخستین فصلِ سومین ماه سال، کشاورزان میمه ای همچنان در گلستان میمه مشغول برداشت گل محمدی هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در گلستان میمه یکصد هکتار باغ گل محمدی وجود دارد که حدود ۷۷ هکتار از این باغ‌ها به مرحله باروری و تولید محصول رسیده‌اند.

مصطفی عباسی پیش بینی کرد: ۲۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های میمه برداشت شود.

رییس هیئت مدیره گلستان میمه هم با اشاره به همدلی و همکاری اعضای این تعاونی هنگام برداشت محصول گل محمدی گفت: این شرکت سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با هزار و ۵۰۰ عضو آغاز کرد و سال بعد با کاشت ۱۲ هزار درختچه گل محمدی و پیاده‌سازی سیستم آبیاری نوین توانست طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی را به مرحله اجرا برساند.

اسدالله گرانمایه اضافه کرد: در گلستان میمه، کارگاه گلابگیری نیز راه اندازی شده و بخشی از محصول گل در این کارگاه فراوری و مازاد آن روانه بازار می‌شود.

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور نیز با اشاره به اینکه گلستان میمه یکی از شرکت تعاونی‌های برتر کشور است گفت: طبق تفاهم انعقاد شده بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، صندوق کار آفرینی امید و بسیج سازندگی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کاشت و برداشت گیاهان دارویی اختصاص داده و تاکنون ۲۰ درصدآن پرداخت شده است.

حسین زینلی افزود: با جذب اعتبارات دولتی تلاش می‌شود کارخانه فرآوری در سال آینده برای گلستان میمه راه اندازی و احداث شود.

به گفته بیژن جهان پناه، مدیر کل توسعه و آموزش تعاونی‌های کشور ۲۵ درصد از زمین‌های کشاورزی در کل کشور را شرکت‌های تعاونی اداره می‌کنند و سازمان تعاون روستایی کشور بیش از ۷ هزار شرکت تعاونی و ۸ میلیون نفر عضو که سرپرست خانوار هستند دارد.