آغاز برداشت انجیر از باغات سرو آباد کردستان

آغاز برداشت زیتون نوبرانه در رودبار
سپتامبر 5, 2021
آغاز برداشت پسته در شهرستان ارسنجان
سپتامبر 5, 2021

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت:برداشت انجیر در۷۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵۰ تن انجیر تولید شود.

 

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، اسماعیل منوچهری مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: در این شهرستان ۷۰ هکتار باغ بارور انجیر وجود دارد که متوسط برداشت در هر هکتار ۱۰ تن است، که امسال به دلیل خشکسالی تولید انجیر کاهش داشته است.

او با بیان اینکه برداشت و فروش انجیر در شهرستان سروآباد برای بیش از ۵۰۰ خانوار ایجاد اشتغال کرده است، افزود: از مهمترین ارقام انجیر تولید شده در باغات سروآباد انجیر سبز یا استهبان از گروه انجیر‌های ازمیری که به صورت دیم کشت شده و انجیر سیاه یا سان پدرو که به صورت آبی کشت می‌شود و در اصطلاح محلی به آن انجیر زرد، موجیفی، شاه انجیر، سیاه، کویله و کشاورزی می‌گویند.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: مهمترین باغات انجیر سروآباد در روستا‌های سلین، ژیوار، ناو، نوین و گواز واقع شده و برداشت انجیر از اواخر مرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

منوچهری افزود: شهرستان سروآباد به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، رودخانه‌های پر آب و دائمی و چشمه سار‌های فصلی و از همه مهمتر بافت جمعیتی مولد و پیشنیه تاریخی در امر باغداری زمینه مناسبی را برای تولید انواع محصولات باغی نظیر انجیر فراهم کرده است.