آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در آرادان

آغاز برداشت گل محمدی در فریدن
ژوئن 4, 2021
آغاز برداشت سیب زمینی در شهرستان طارم استان زنجان
ژوئن 4, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: امسال سه هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان آرادان زیر کشت گندم است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران به ارقام کشت شده گندم در مزارع این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل سیوند، پارسی و رخشان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: برداشت گندم از چهارم خردادماه آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ادامه یابد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: تعداد هفت دستگاه کمباین بومی و 25 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم را در این شهرستان به عهده دارند.

وی گفت: همچنین تعداد 10 اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از فعالیت و استقرار 2 مرکز خرید گندم در آرادان و داورآباد خبر داد و افزود: در این 2 مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان صورت می‌گیرد.

شاه‌حسینی به اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سمپاشی به‌موقع علیه عوامل خسارت‌های گیاهی برخی از این اقدامات است.

وی پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال یافته‌های نوین به کشاورزان و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول را از دیگر اقدامات حمایتی مدیریت جهاد کشاورزی آرادان از کشاورزان عنوان کرد.