آغاز برداشت سیاهدانه از اراضی کشاورزی روستای دستنا

برداشت عسل از زنبورستانهای بدره آغاز شد
آگوست 10, 2022
آغاز کاشت گوجه فرنگی خارج از فصل در لارستان
آگوست 14, 2022

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از برداشت گیاه سیاهدانه در سطح ۱۱ هکتار از اراضی زراعی شرکت غدیر دستنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از برداشت گیاه سیاهدانه در سطح ۱۱ هکتار از اراضی زراعی شرکت غدیر دستنا خبر داد.

سعید داودی نیا افزود : کشت بهاره این گیاه در اواسط فروردین ماه سال جاری به صورت مکانیزه انجام شد و طول دوره رشد این گیاه دارویی از زمان کاشت تا برداشت به طور متوسط چهار ماه است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کیار نیاز آبی کم، اصلاح خاک، افزایش بهره وری، ارتقای معیشت و رونق اقتصادی خانوار روستایی و رعایت تناوب زراعی را از مزایای کشت گیاه دارویی سیاهدانه برشمرد و با توجه به خرید تصمینی این گیاه دارویی، کشت سیاهدانه را مقرون به صرفه دانست.

وی افزود:با توجه به ارزش دارویی این گیاه و اقتصادی بودن آن، به عنوان یکی از محصولات با رویکرد کشاورزی تجاری و قراردادی می تواند مدنظر باشد.

وی گفت:سیاهدانه گیاهی روغنی و پرمحصول است که علاوه بر مصارف دارویی از کنجاله آن به عنوان مکمل غذایی برای انسان و دام نیز استفاده می شود، این گیاه ضدسرطان بوده و به درمان مشکلات گوارشی و روده ای، فشارخون، دیابت، آنفولانزا و سرماخوردگی، آلرژیها و مشکلات پوست و مو کمک می کند.

داودی نیا تصریح کرد :برداشت این محصول کاملا مکانیزه است و عملکرد اعلام شده برای این محصول بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم در هکتار است که در این کشت پیش بینی عملکرد ۵۰۰ کیلو در هکتار را داریم.