آغاز برداشت سیب‌زمینی از مزارع کشاورزی استان قزوین

تولید پنج هزار تن آلوبخارا در بوانات
اکتبر 1, 2023
صادرات ۳۰ هزار تن خرما استان بوشهر به خارج از کشور
اکتبر 1, 2023

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز برداشت سیب‌زمینی از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، حسن جلیلوند بیان کرد: در سال زراعی جاری ۳۶۳ هکتار از مزارع کشاورزی این استان به زیر کشت سیب‌زمینی رفته که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۶ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی رقم عمده کشت شده سیب‌زمینی در این مزارع را آگریا ذکر کرد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان آوج با ۳۰۵ هکتار است.

جلیلوند یادآور شد: بیش از ۱۰۰ هکتار از مزارع سیب‌زمینی این استان به روش بارانی و تیپ آبیاری می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب  آبیاری استان باشد.

وی یادآور شد: محصول تولید شده ازمزارع سیب‌زمینی استان علاوه‌بر میادین تره بار به‌‌صورت قراردادی به کارخانجات فرآوری این محصول ارسال می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مدیریت بهینه مصرف نهاده‌ها از جمله بذور استاندارد، کودهای آلی، مصرف بهینه کودهای شیمیایی منجر به ارتقای سطح کیفی و کمی تولید این محصول در مزارع کشاورزی استان می‌شود.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در سال زراعی آتی تولید بذور سیب‌زمینی در مزارع پیشرو استان در برنامه‌های زراعی این مدیریت قرار دارد.