آغاز برداشت میگو از سایت گواتر شهرستان چابهار

برداشت رطب نوبرانه از نخلستان های کازرون
آگوست 15, 2021
آغاز برداشت گیاه دارویی بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی
آگوست 15, 2021

سرپرست معاونت اداره کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار از آغاز برداشت میگوی پرورشی در 650 هکتار از اراضی تحت کشت میگو در سیستان و بلوچستان خبرداد.

فرهاد کیخا در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: درسال جاری برداشت میگو از سایت شهید صنعتی گواتر شهرستان چابهار آغاز و تا نیمه اول شهریورماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری عملیات ذخیره‌سازی پست لارو در مزارع پرورشی استان پس از دریافت تأییدیه آماده‌سازی مزارع تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی با 44 مزرعه فعال درسطح 650 هکتار، آغاز و تا پایان خردادماه عملیات ذخیره‌سازی ادامه داشته است.

کیخا گفت: با توجه به حساسیت کارشناسان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و نظارت‌های مستمر در تمامی مراحل پرورش از بررسی سلامت میگوهای مولد، تکثیر لارو تولیدی، ذخیره‌سازی لاروها تا زمان صید، خوشبختانه شاهد سومین سال بدون بیماری لکه سفید و شروع برداشت میگو از مزارع سایت گواتر هستیم.

وی افزود: میگو برداشت و فراوری شده پس از انجام آزمایش‌های لازم طبق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و دریافت مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای، به سایر کشورها از جمله حوزه خلیج‌فارس و آسیای شرقی صادر می‌شود.