آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از ۲۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین
سپتامبر 19, 2021
برداشت بیش از 375 تن پسته از باغات استان آذربایجان شرقی
سپتامبر 19, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انار از سطح 1800هکتار از باغ‌های این شهرسان آغاز شده است و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: با توجه به میانگین 40 تنی تولید انار در باغ های شهرستان کازرون پیش بینی می شود 72 هزار تن از این محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی سومین قطب تولید انار در استان فارس است، افزود: عمده محصول انار این شهرستان در منطقه شاپور تولید می‌شود.

به گفته وی؛ عمده ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان کازرون شامل رباب، بریت، اتابکی و میخوش است و این محصول به سایر استان‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق، صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه کرم‌ گلوگاه یک‌ آفت مهم برای محصول انار در شهرستان کازرون است، ابراز کرد: رعایت مسائل بهداشتی و دفع درست ضایعات انار از سطح باغ‌ها، استفاده از دستگاه پرچم زدا و نصب تله‌های فرمونی و نوری در زمان مناسب، مهم ترین راه های پیشگیری از توسعه این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در این شهرستان، سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی، برای سرمایه‌گذاران می تواند بسیار سودآور باشد؛ از راه اندازی صنایع تبدیلی حمایت های جدی می شود.