

محبوبه خندان
خبرنگار
۱۴۰۵/۰۱/۱۳ ۱۳:۱۷:۱۷
کدخبر:
134081
در آستانه ۱۳ فروردین و گرامیداشت روز طبیعت، غلامرضا نوری، وزیر جهاد کشاورزی، پیامی صادر کرد و بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و گسترش آبادانی کشور تاکید نمود. وی با اشاره به آیات الهی و سنت پیامبر (ص) به عنوان شجره طیبه، خواستار عزم ملی برای حفظ منابع طبیعی شد. نوری خاطرنشان کرد که امسال این روز در سایه شهادت فرماندهان دلاور و شهروندان بیگناه توسط دشمن گرامی داشته میشود. او با یادآوری تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر کاشت نهال، این اقدام را کلیدی برای آیندهای درخشان دانست. بر این اساس، همزمان با یاد شهدای جنگ تحمیلی سوم، برنامهریزی برای کاشت نهالهای امید در سراسر کشور، از روستاها تا شهرها، با هدف حفاظت از طبیعت غنی ایران و پیشگیری از تخریب محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است. توجه به قیمت محصول در بازار و افزایش تولید محصول در ایران نیز از دیگر اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه پایدار کشاورزی است.