باغداران خرامه ای یارانه نهال گرفتند

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان ارزوئیه
می 16, 2022
مزارع جو در فسا برداشت می شوند
می 17, 2022

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از پرداخت 900 میلیون ریال یارانه نهال به باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف توسعه کاشت درختان گواهی شده و کم آب بر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی با بیان اینکه تخصیص یارانه نهال امکان احداث باغ های یکنواخت با ژنوتیپ های برتر را میسر می سازد، ابراز کرد: قریب به 600 میلیون ریال از یارانه پرداختی به کاشت نهال انجیر، زیتون و احداث باغ الگویی پسته در شهرستان خرامه اختصاص یافته است.

این مقام مسئول اصالت ژنتیکی پیوندک های پسته را ضامن سلامت باغ های پسته عنوان کرد و افزود: حدود مبلغ 300 میلیون ریال نیز از یارانه مذکور برای تامین پیوندک به پسته کاران پرداخت شده است.

دهقانی با تاکید بر ضرورت استفاده از نهال شناسنامه دار در افزایش بهره وری تولیدات باغی اظهار کرد: یارانه مذکور،   50درصد هزینه خرید 2314 اصله نهال انجیر، 813 اصله زیتون مانزانیلا، 37هزار و 500 پیوندک پسته و احداث یک هکتار باغ الگویی پسته را پوشش داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: سند مالکیت زمین، گواهی سلامت نهال از نهالستان و فاکتور خرید  پیش نیازهای دریافت یارانه نهال هستند.