برداشت بذر پیاز و ست پیاز خوراکی از مزارع شهرستان بردسیر

برگزاری ٨١ کلاس آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه
آگوست 15, 2021
پیش بینی کاشت 250 هکتار گوجه فرنگی در فراشبند
آگوست 15, 2021

هرساله در فصل بهار اراضی زیادی جهت کاشت ست پیاز در این شهرستان آماده سازی و در هرهکتار حدودا 150 کیلو بذر پیاز کاشته می شود و ابیاری آنها عمدتا توسط سیستم تحت فشار و نوار تیپ صورت میگیرد .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در سال زراعی جاری میزان 25 هکتار از اراضی تحت کشت ست پیاز خوراکی قرارگرفته که براورد می شود از هر هکتار 50 تن برداشت گردد.

وی گفت: این بذرها در اردیبهشت ماه کاشت می گردند و مدت یک هفته جوانه زده و رشد می کند و طی سه ماه یعنی در تیرماه آماده برداشت می گردند . سپس تا مهرماه جهت کاشت در زمین اصلی در محل خنکی دوره خواب خود را طی می کنند .

سبک خیز ادامه داد: این میزان ست تولیدی در هر هکتار جهت کاشت 50 هکتار از اراضی شهرستانهای جیرفت و کهنوج و بندرعباس در مهرماه و نهایتا آبان ماه ارسال و در دیماه آماده برداشت می باشند وجهت مصرف در بازار داخلی و حتی صادرات به کشورهای همسایه عرضه می گردد.

به گفته مدیر جهادکشاورزی بردسیر در سال جاری میزان 2 هکتار تحت کشت پیاز جهت تهیه بذر قرار گرفته که پیش بینی می گردد از هرهکتار تقریبا 800 کیلو بذر برداشت گردد.