برداشت ۴۲۰ هزار تن چغندر قند در استان لرستان

برداشت بیش از 60 تن گل محمدی در خرم بید
ژوئن 4, 2021
برداشت 6700 تن گیلاس از 907 هکتار باغات گیلاس استان
ژوئن 4, 2021

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت چغندر قند در لرستان‌ گفت: از ۷ هزار و ۳۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت چغندر قند پیش بینی می‌شود بیش از ۴۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با مدیر کارخانه قند لرستان  چگونگی توسعه کشت چغندرقند در استان، جایگزین کردن کشت چغندر قند به جای محصولات آبدوست از جمله برنج ‌و نحوه ترغیب کشاورزان جهت عقد قرارداد و تحویل محصول چغندر قند به کارخانه قند لرستان، ترویج استفاده از بذور داخلی با توجه به ارزان بودن قیمت بذور داخلی تا یک چهارم قیمت نسبت به بذور خارجی از محورهای گفت‌و‌گو بود.

 وی سطح زیر کشت چغندر قند در لرستان را ۷ هزار و ۳۰۰ هزار هکتار اعلام و پیش‌بینی کرد از این سطح زیر کشت بیش از ۴۲۰ هزار تن چغندرقند برداشت شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود:  ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم در زمینه کاشت و تولید چغندر قند فعالیت دارند.

حسنی مقدم با تاکید بر تغییر زمان کشت چغندرقند از بهار به پاییز جهت استفاده از آب سبز، استفاده از بذر چغندر قند داخلی به منظور کاهش هزینه تولید کشاورزان گفت:  تهیه بذر مناسب، تهیه بستر و مکانیزاسیون، رعایت تاریخ کاشت  تراکم و عمق کاشت درتولید محصول چغندرقند مهم است.