برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی دانه های روغنی کلزا ، گلرنگ و کاملینا در مرکز آموزشی باغین

کشت مستقیم یا بی خاکورزی گندم در منطقه عین خوش دهلران
دسامبر 4, 2021
قرارداد 1100 هکتاری کشت کلزا در میاندورود
دسامبر 5, 2021

در حاشیه این دوره به تعدادی از کارشناسان نمونه و فعال در زمینه توسعه کاشت دانه های روغنی شهرستان کرمان لوح تقدیر توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، نخعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت:  کارگاه آموزشی ترویجی دانه های روغنی  کلزا ، گلرنگ و کاملینا با تدریس رجایی، کارشناس محصولات اساسی استان و با حضور بیش از ۲۵ نفر از کارشناسان ستادی و  شهرستانهای استان کرمان در محل مزارع زراعی باغین برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی موضوعات مربوط به کاشت و داشت و برداشت آموزش داده شد و کارشناسان با عملیات کاشت داشت و برداشت این دانه های روغنی  آشنا شدند.

مدرس این کارگاه گفت:  با توجه به واردات بیش از ۹0 درصد روغن کشور و به منظور پایداری تولید غلات  کاشت دانه های روغنی  چند سالی است که به صورت جدی در برنامه کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و به دلیل درصد روغن بالای دانه گیاهانی همچون کلزا.گلرنگ و کاملینا یکی از برنامه های اساسی مدیریت زراعت استان توسعه کاشت این گیاهان است.

گفتنی است کارگاه مذکور به منظور آگاهی بیشتر کارشناسان ۸ شهرستان استان از مراحل مختلف کاشت تا برداشت زراعت دانه های روغنی کلزا.گلرنگ و کاملینا که  با  همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمان و به همت همکاران مرکز جهاد کشاورزی باغین برگزار شد.