تامین و توزیع ۴۰ تن بذر کلزا در قزوین

پیش بینی تولید 8 هزار تن خرما در داراب
سپتامبر 13, 2021
ارائه توصیه های لازم برای کشاورزان همزمان با آغاز کشت زعفران در مرند
سپتامبر 14, 2021

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۴۰ تن انواع بذور خارجی و داخلی کلزا برای کشت در سال زراعی جدید، تامین و بین کلزاکاران استان در حال توزیع است.

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این بذور شامل بذرهای هیبریدی فرانسوی و آلمانی و همچنین بذور داخلی است.

وی اضافه کرد: از این میزان بذر، ۲۷ تن بذر فرانسوی تولید داخل و همچنین ۴.۳ تن بذر وارداتی آلمانی و مابقی بذرهای داخلی است.

وی با اشاره به اینکه در کشت پائیزه کلزا، تاریخ کاشت از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است، بیان کرد: تاریخ کاشت به موقع همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل در ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات زراعی به ویژه کلزا مطرح است و تاریخ کاشت غیر فنی و نادرست منجر به افت شدید عملکرد و یا حتی  شکست زراعت می‌شود؛ از این رو، امسال با تلاش‌های انجام شده، شاهد توزیع به موقع بذور بین کلزاکاران هستیم و امیدواریم کلزاکاران نیز نسبت به رعایت نکات فنی در خصوص تاریخ کاشت اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کلزا به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی نام برد و اظهار داشت: دولت با هدف حمایت از کلزاکاران هرساله محصول آنها را به شکل تضمینی خریداری می کند.

وی اظهار کرد: بخش عمده روغن خوراکی مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می شود و گسترش کشت دانه های روغنی از جمله کلزا از سیاست های مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

بنیادی یادآور شد: قزوین در سال های اخیر جزو استان های برتر در زمینه تولید بذر و همچنین خرید تضمینی کلزا قرار داشته است.

این مسوول پیش بینی کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید به کشت کلزا اختصاص پیدا کند.

 

حجم ویدیو: 2.63M
|
مدت زمان ویدیو: 00:00:50

دانلود ویدیو