توزیع ۴۵۰ هزار اصله نهال رایگان در فارس

باید در قالب برنامه هفتم و هشتم توسعه فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری را به پایان برسانیم
مارس 1, 2023
هر ایرانی سه درخت بکارد کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود
مارس 6, 2023

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: امسال حدود ۴۵۰ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف این استان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور رضایی با اشاره به اینکه شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری “درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سر سبز – ایران قوی” تصریح کرد: در مجموع در سال جاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان های منابع طبیعی تولید شده است که تعداد مذکور برای توزیع رایگان درنظر گرفته شده است.

رضایی به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال نیز گریزی زد و افزود: این طرح از سال آینده در کل کشور اجرا می شود که سهم استان فارس 20 میلیون اصله نهال در سال نخست است که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی تولید و توسط مردم کاشته می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: توزیع نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان های استان توسط ادارات منابع طبیعی و در شیراز نیز با همکاری شهرداری شیراز در ۱۴ نقطه به صورت رایگان توزیع می‌شود ونهال‌های آماده شده برای کاشت در این هفته بیشتر از گونه‌های سرو،کاج، زربین و اکالیپتوس است.