توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود

کاشت بیش از ۱۰۰ اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در کانون جوانان روستایی و عشایری
آوریل 13, 2024
برداشت گندم در استان خوزستان با بکارگیری سه هزار دستگاه کمباین
آوریل 15, 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: توسعه کشت گیاهان کم آب بر و برخوردار از مزیت اقتصادی در برنامه اصلاح الگوی کاشت استان به‌عنوان یک از اقدامات مهم است.

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان بوشهر و محدودیت در سفره آب‌های زیرزمینی و نیز بروز پدیده تغییر اقلیم، توسعه و ترویج گیاهان دارویی سازگار با آب و هوای استان بسیار با اهمیت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر توضیح داد: تأمین بستر تولید در راستای تکثیر بذور گیاهان دارویی سازگار با شرایط استان با اولویت گیاهان دارویی یک ساله نظیر زیره سبز و نیز تنوع بخشی به الگوی کاشت به‌عنوان دو برنامه در حوزه گیاهان دارویی استان مطرح است.

وی گفت: در این راستا از محل اعتبارات ملی طرح توسعه گیاهان دارویی ایجاد مزارع الگویی گیاهان دارویی مورینگا و جوجوبا و نیز ایجاد مزرعه تولید و تکثیر بذر زیره سبز با مشارکت کشاورزان از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه است.

توکلی یادآور شد: به‌منظور افزایش مشارکت و همراهی هرچه بیشتر بهره‌برداران در برنامه اصلاح الگوی کاشت با محوریت توسعه گیاهان دارویی اجرای برنامه آموزشی و ترویجی با هدف ارتقا دانش فنی و اطلاعات بهره‌برداران را بسیار مهم و زمینه ساز مشارکت بهره‌برداران در توسعه کشت گیاهان دارویی در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: تقویت ناوگان مکانیزاسیون در فرآیندهای کاشت و برداشت گیاهان دارویی و نیز تأمین زنجیره ارزش این محصولات با هدف دسترسی به بازار فروش از برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه است.

 

خبرنگار: محمد بحرینی