توسعه گردشگری کشاورزی در تیران و کرون

برداشت خرما از نخلستان های فسا آغاز شد
اکتبر 8, 2022
تقدیر معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح تغییر آرایش کاشت ذرت در قزوین
اکتبر 9, 2022

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: با توسعه کشت گلخانه‌ای،گیاهان دارویی و بهینه‌سازی مصرف آب گردشگری کشاورزی در این شهرستان توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهدی آرپناهی اظهار کرد: ۷۰۰ گلخانه سبزی و صیفی و گل‌های زینتی فرصت اشتغال‌زایی و صادرات غیرنفتی در شهرستان تیران و کرون را افزایش داده است.

وی افزود: مدل‌های نوین کشاورزی که در این گلخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته فرصتی شده تا الگوسازی در نقاط مختلف بر اساس این شهرستان صورت بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه رتبه اول تولید موسیر کشور متعلق به این منطقه است‌، تصریح کرد: رتبه دوم کاشت زعفران استان اصفهان را داریم که با وجود گلخانه‌ها ظرفیت گردشگری کشاورزی در این منطقه افزایش یافته است.

آرپناهی ادامه داد: جمعیت زیادی از مردم عامه و افراد متخصص علاقه‌مند به بازدید از این فرصت هستند و از طرفی هم موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر این شهرستان بستر را برای حضور گردشگران جذاب‌تر کرده است.

وی سطح زیر کشت زعفران این شهرستان را بیش از ۲۴۰ هکتار اعلام کرد و گفت: متوسط برداشت از هر هکتار شش و نیم کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون به اختصاص بیش از ۲۰۰ هکتار از ارضی این شهرستان به کاشت موسیر اشاره کرد و یادآور شد: این کشت فرصت خوبی را برای اشتغال و درآمدزایی محلی ایجاد کرده است.