برگزاری کارگاه های آموزشی تنظیم و کالیبراسیون ردیف کارها و دستگاه های کشت مستقیم در هوراند
نوامبر 26, 2022
از برداشت سورگوم تا کاشت گندم در جهرم
نوامبر 29, 2022

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت زعفران درسطح 11.5 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری سطح زیرکشت زعفران افزایش 15 درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی بیان کرد: برداشت زعفران. در شهرستان بیضا از اواخر آبان شروع شد و تا دهه دوم آذر ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید زعفران. 4 کیلوگرم در هر هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر 46 کیلوگرم زعفران. خالص از این سطح  زیرکشت برداشت شود که نسبت به سال گذشته 6 کیلوگرم افزایش دارد.

مویدی ابراز کرد: این گیاه ارزشمند دارویی در بیضا به دو روش آبی و دیم کشت می شود.

به گفته وی؛ اغلب زعفران.‌کاران این شهرستان خرده‌مالک هستند یا مزارعی در سطح کوچک دارند به همین دلیل محصول خود را صبح زود برداشت می‌کنند که بر کیفیت محصول، عطر و طعم زعفران. اثرگذار است.

مویدی با اشاره به اینکه کاشت زعفران. در راستای ترویج و جایگزینی گیاهان با نیاز آبی کم است، افزود: کشت این محصول به لحاظ دارا بودن صرفه اقتصادی بالا و ایجاد اشتغال فصلی برای خانواده ها در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و درصورت خرید تضمینی، افزایش اقبال کشاورزان به توسعه کشت این گیاه دارویی را در پی خواهد داشت.