جامعه سالم با توسعه باغچه های سلامت

آغاز کاشت هزار هکتاری کنجد در اراضی کازرون
آگوست 15, 2021
توسعه کشت حفاظتی پنبه در اراضی داراب
آگوست 15, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در چند سال اخیر طرحی با عنوان باغچه های سلامت بصورت مشترک از سوی جهاد کشاورزی و بهداشت شهرستان بردسیر در منطقه به اجرا درآمده است .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سبک خیز بیان داشت:  هدف اصلی از این طرح بهبود وضعیت تغذیه و ایجاد انگیزه  فعالیتهای کشاورزی سالم در زنان روستایی می باشد و جهاد کشاورزی با ارائه بذر سبزیجات بصورت رایگان و اعزام کارشناس برای بازدید و پیگیری روند کاشت، داشت و برداشت در مناطق مختلف مشغول به فعالیت است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با بیان اینکه در حال حاضر توسعه این باغچه ها با استقبال چشمگیری مواجه شده، خاطرنشان کرد: کاشت انواع سبزیجات و محصولات جالیزی از قبیل گوجه، بادمجان و …صورت گرفته است.

سبک خیز تصریح کرد: کاشت و برداشت محصولاتی چون انواع سیر، لوبیا سبز، زیره سبز، گل خشت، مرزنجوش، نعناع و… و برداشت محصولات سالم از این باغچه ها، کمک شایانی به تغذیه سالم مردم منطقه و درآمد زایی نسبتا خوب برای فعالین این عرصه نموده که این امر سبب رشد بسیار خوب این باغچه ها شده است.

وی اذعان داشت: در این باغچه‌ها سعی بر آن است که با ارائه آموزش‌های لازم به داوطلبین اجرای طرح و اجرایی نمودن پیشنهادات مناسب و با عدم استفاده از کودهای شیمیایی و سموم غیر بیولوژیک و بهره‌وری از کودهای دست ساز خانگی و کارشناسی مناسب بهترین و با کیفیت ترین محصولات برداشت شود.