کاشت ۵۰۰ میلیون اصله نهال در پویش ایران سرسبز
ژانویه 17, 2022
600 هکتار سیر در بابل کشت شد
ژانویه 18, 2022

پیش بینی می‌شود ۸۷ و نیم میلیون شاخه گل بریده در بهبهان برداشت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز برداشت گل نرگس از سطح ۲۵۰ هکتار از نرگس‌زارهای استان گفت: بدلیل خشکسالی های پی در پی تولید گل نرگس نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تورج نوروزی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۸۷ و نیم میلیون شاخه گل بریده برداشت شود افزود : علاوه بر تولید گل شاخه بریده، ۱۳۰۰ تن پیاز و ۲۱۰۰ تن پیازچه گل نرگس از باغات برداشت می‌شود.

وی تعداد بهره برداران گل نرگس استان که کاملاً در بهبهان استقرار دارند را ۱۵۰ نفر اعلام و اظهار داشت: شاغلین مستقیم در باغات به ویژه در زمان کاشت و برداشت محصول در هر هکتار ۵نفر ثابت و ۲۰ نفر روزمزد و در زمان برداشت محصول یکهزار و ۲۰۰ نفر ثابت و ۵ هزار نفر فصلی هستند.

نوروزی ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت گل نرگس ،به دلیل افزایش تقاضا، ارزش اقتصادی هر هکتار گل نرگس ۳۵۰میلیون تومان و ارزش کل سطح زیر کشت گل نرگس بالغ بر ۸۷۵میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در نرگس زارهای بهبهان ۴ نوع گل نرگس شناسایی شده است که نرگس شهلا وسعت بیشتری دارد از انواع دیگر گل نرگس به پرپر یا شصت پر، پنجه گربه‌ای و مسکین می‌توان اشاره کرد.

نوروزی افزود: گلدهی نرگس همه ساله در نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا پایان بهمن و گاهی نیز تا نیمه اول اسفند ادامه دارد.

وی در پایان اظهار داشت: نرگس زار بهبهان سال ۹۳ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد تا به عنوان یکی از میراث‌های طبیعی ایران شناخته شود.