محصولات کشاورزی سروبان
سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی
ژانویه 12, 2020
تخم خاویار طلایی سروبان
خاویار طلایی
ژانویه 15, 2020

سودآورترین محصول گلخانه ای

کشاورزان ایران با سود دهی بالای محصول گلخانه ای آشنایی دارند و اغلب گلخانه داران محصولات متنوعی را کاشته و با قیمت‌ های متفاوتی روانه بازار میکنند.

برخی محصولات گلخانه ای با تقاضای بالای خریداران مواجه میشود

و به همین منظور کشاورزان میتوانند با سود چشم گیر تری محصول خود را به این مشتریان عرضه کنند.

ولی همانطور که رایج است در اکثر مواقع تعداد انگشت شماری از محصولات گلخانه ای سود آوری به همراه دارند.

سروبان تسهیلگر خرید و فروش محصولات گلخانه ای

کاشت توت فرنگی

توت فرنگی یکی از سودآورترین محصول گلخانه ای است.( کشاورزان سپیدانی در جنوب کشور در بزرگترین گلخانه کشور ۱۷۰ تن توت فرنگی در سال برداشت کرده اند حال اگر هر کیلو توت فرنگی در بازار میوه و تره بار بین ده الی پانزده هزار تومان باشد ببینید این کشاورزان چقدر سود کرده اند). توت فرنگی ازخانواده گل سرخیان و بومی جنگل های اروپایی است که در گونه وحشی آن حاوی برگ و گل های بسیار کوچک بوده که تقریبا سیصد سال پیش مثل شکل امروزی خود وجود نداشته است.

در سال هزارو چهارصد هجری قمری در کشور فرانسه نوع وحشی توت فرنگی از جنگل به زمین کشاورزی انتقال یافت و دیگر به آن ماهیت گیاه اهلی داده شد. ریشه ی محصول گلخانه ای توت فرنگی به شکل افشان و باریک است و گاها در بیست تا سی سانتی متری خاک رشد و نمو می کند

کاشت توت فرنگی با روشی که سودآوری بالایی دارد

کاشت به روش هیدروپونیک یعنی بدون خاک در گلخانه از روش ‌هایی است که اخیرا محبوبیت خاصی بین کشاورزان بسیاری یافته است.

در این حالت کاشت برای به عمل آوردن توت فرنگی به هیچ‌ عنوان خاکی نیاز ندارید جالب نیست در روش هیدروپونیک دانه توت فرنگی در یک محیط بدون خاک کاشته می‌شود

از طریق سیستم آبیاری و به ‌صورت محلول مواد مورد نیاز توت فرنگی به آن داده می‌شود این نوع کاشت در محیط گلخانه به خوبی انجام می شود و سودآورترین محصول گلخانه ای است.

کاشت توت فرنگی هیدروپونیک

انواع گلخانه ها

کاشت میوه آلوئه‌ ورا

سود آورترین محصول گلخانه ای 2
میوه آلوئه ورا سودآورترین محصول گلخانه ای سروبان

اگر زیبایی و صافی پوستتان برایتان اهمیت بالایی دارد قطعا تا حالا میوه آلوئه‌ورا را استفاده کرده اید میوه آلوئه‌ورا در کنار حفظ سلامتی و نشاط پوست و از بین بردن جوش و افزایش زیبایی بهبود سیاهی دور چشم برای سلامت جسمانی نیز بسیار مفید است آلوئه‌ورا نوع خاصی کاکتوس میباشد که مثل گیاه رزماری نیاز به آب چندانی ندارد از ویژگی های آلوئه‌ورا میتوان به این قضیه اشاره کرد که باعث پر طرفدار شدن این میوه شده است.و به دلیل داشتن طرفدار زیاد تقاضای این محصول هم زیاد است پس کشت آن میتواند سود کلانی داشته باشد


برعکس اکثر محصولات قابل کشت قابلیت برداشت بیست‌ساله دارد که این واقعا شگفت انگیز است که باعث شده جزو سودآورترین محصول گلخانه ای حساب شود و دیگر نیاز نیست ، مجدد به کاشت آن بپردازید این امر موجب شده تا آلوئه‌ورا محبوبیت زیادی بین میوه ها پیدا کند پس به شما میگوییم این فرصت را از دست نداده و آلوئه‌ورا بکارید این یک پیشنهاد بی نظیر است.

کاشت گیاه لوفا

گیاه لوفا در خانواده خیار ها قرار دارد این گیاه در مناطق گرمسیری رشد میکند و در بخش های سرد رشد کمی دارد و میتوان در گلخانه نیز به کاشت آن پرداخت با‌توجه‌ به تازه بودن این کسب و کار کاشت گیاه لوفا جزو سودآورترین محصول گلخانه ای است.
گفتنی است کاشت گیاه لوفا برای اولین‌بار هزینه ی کمی دارد و این محصول به مدت پنج سال بدون کاشت دوباره محصول میدهد که به‌آسانی میتوان برای گسترش فروش آن برنامه‌ریزی کرد لوفا اسفنج‌مانند است و در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاشت محصولات دارویی

در بین مصرف کنندگان محصولات دارویی طرفداران زیادی دارد به دلیل اینکه دارو های شیمیایی دارای یک سود و هزاران ضرر برای بدن شان است بیشتر متقاضیان دارو به محصولات دارویی روی می آورند به این علت کاشت محصول دارویی در گروه محصولات سودآور است پس پیشنهاد ما این است اگر گلخانه تان را میتوانید به کاشت دارو های گیاهی اختصاص دهید این کار را بکنید زیرا گیاهان دارویی جزو سودآورترین محصول گلخانه ای هستند.

کاشت به‌ لیمو

نسبت سودآوری به‌لیمو دو برابر بیشتر از هزینه ای است که برای کاشت آن صورت می پذیرد زیرا گیاه به‌لیمو در سال اول دو بار چیده می‌شود و در سال‌های بعد نیز بیش از سه بار چیدمان دارد. به‌طور میانگین در هر نیم هکتار پانصد و پنجاه کیلوگرم و در طول سال یک و نیم تن گیاه به‌لیمو در هر چیدمان برداشت می‌شود. کشت این گیاه سودآوری چهل تا پنجاه ملیون تومانی برایمان به‌همراه دارد پس به‌لیمو جزو سودآورترین محصول گلخانه ای قرار دارد.

کاشت سبزیجات

سودآورترین محصول گلخانه ای در دنیا سبزیجات است که دیگر نیازی به توضیح ندارد که چرا سودآور است. انواع سبزیجات مصرفی در انواع سالاد ها مشتریان زیادی دارند سبزیجات را میشود با گیاهان زینتی کشت کرد تا در یک شرایط رشد کرده سبزیجاتی مثل ریحان و پیازچه و گشنیز و پونه کوهی و …نمونه هایی از برخی از این سبزیجات اند که می‌توانید برای کسب سود بیشتر آن‌ها را کشت کنید فقط برای کاشت سبزیجات باید روش های مراقبت و نگهداری آنان را دانسته یا بیاموزید.

کاشت گیاه بامبو (بسته به محیط و شرایط آب و هوایی و علاقه فردی خود کشاورز)

انواع بامبو سروبان

انواع بامبو سروبان


13 مورد از لاکچری ترین میوه ها

بامبو هم جزو سودآورترین محصول گلخانه ای است چون برعکس درختان ، درختچه‌های بامبو سرعت رشد زیادی دارد و سود زیادی برای کشاورزانی که به کاشت بامبو میپردازند دارد بامبو می‌تواند بیش از شصت سانتی‌مترو ظرف یک روز رشد کند که شگفت‌ انگیز است.
بامبو می‌تواند حدودا در هر شرایطی تولید شود و در برابر سرما بسیار مقاوم است بامبو قدرت این را دارد در محیط سخت و هوای یخ‌زده نیز رشد کند بامبو گیاه تزئینی است که در محوطه حیاط خانه ها و دکور داخلی نمای خانه استفاده کرد کشاورزان بامبو می‌گویند که در هر سال مشتری برای این محصول گلخانه ای در حال افزایش است پس بامبو هم سودآورترین محصول گلخانه ای است.

کاشت فلفل سبز

فلفل سبز یا همان فلفل شیرین خاصیت های بسیاری دارد به این علت عضو ثابت خیلی از سفره های ایرانی می باشد و چون تقاضای این محصول بالا است این موجب شده تا فلفل سبز نیز جزو سودآورترین محصول گلخانه ای قرار گیرد. فلفل سبز از آخر فصل بهار شروع به میوه دهی می‌کند و با تخصیص قسمتی از گلخانه ی خود به‌ آسانی می شود محصول گلخانه ای زیادی با کاشت میوه فلفل سبز تا آخر فصل پاییز برداشت کنید پس باید بدانید حتی برای کاشت فلفل سبز نیاز به فضای زیادی در گلخانه نیست چون که در فضایی بسیار کم مثل جعبه ی موز می‌شود فلفل سبز کاشت.

کاشت صنوبر

باید متذکر این امر شویم که صنوبر هم جزو سودآورترین محصول گلخانه ای است زیرا چون از درخت ها زود تر رشد میکند پس شما میتوانید بیشتر از درخت در فضای محدود برداشت چوب داشته باشید و محصول خود را به کارگاه های نجاری بفروشید و طبق تحقیقاتی که انجام شده حاکی بر این است که کشت سنوبر دو برابر شالی کاری سودآوری دارد.صنوبر در برابر سرما و محیط های سردسیر خیلی قوی است و در قسمت‌های مختلف ایران رشد می‌کند متذکر میشویم که کشت صنوبر را با تهیه نهال آن آغاز کنید.
این نهال‌ها را در اوایل عید نوروز کاشت کنید، درست است که گیاه صنوبر برای رشد کردن نیازی به گلخانه و جای مسقف ندارد ولی بهتر است درون گلخانه کشت کنید تا بیشتر بتوانید شرایط گیاه را کنترل کنید بعد از رشد کردن نهال‌ گیاه صنوبر همان طور که گفته بودیم میشود چوبی را که بدست می آید را بفروشید و درآمد زایی کنید.


از این رو کاشت گیاه صنوبر مشتری های زیادی دارد که باعث میشود صنوبر جزو سودآورترین محصول گلخانه ای باشد میتوانید کل زمان خویش را به کاشت و فروش نهال‌های صنوبر اختصاص دهید چنانچه تهیه آب در کشور ایران مشکل است و نیاز است که یک منبع ذخیره ی آب مناسب برای گلخانه ی خود تهیه کنید.