هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال از مطالبه‌های گندم کاران استان بوشهر پرداخت شد

برداشت پیله ابریشم آغاز شد
می 14, 2024
آغاز برداشت کلزا در زرین دشت
می 19, 2024

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: در سال جاری با خرید ۹ هزار و ۸۴۱ تن گندم این استان، هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به گندم کاران پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، رضا تنگستانی‌مکان بیان کرد: از آغاز برداشت گندم در استان بوشهر تاکنون ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سوی ۱۳ مرکز مباشر و ملکی استان خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا پایان مردادماه ادمه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری قیمت مصوب خرید گندم از کشاورزان هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد: در راستای پرداخت مطالبات کشاورزان تلاش می‌شود مدارک واریز وجه هرچه زودتر به بانک ارسال شود تا با قرار گرفتن در صف واریز از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

تنگستانی مکان توضیح داد: برای سال جاری پیش‌بینی خرید تضمینی ۴۰ هزار تن در استان بوشهر انجام شده که با توجه به کاهش تولید به دلیل کم بارشی، میزان خرید تضمینی استان در مقایسه با سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: امسال به‌دلیل کاهش بارندگی از سطح ۱۳۸ هزار هکتار گندم دیم و آبی استان بوشهر، ۴۱ هزار تن گندم برداشت شد در حالی‌که میزان برداشت گندم در سال گذشته ۱۶۵ هزار تن بود.

تنگستانی‌مکان اضافه کرد: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که نیاز استان‌ از محل واردات یا استان‌های همجوار تامین خواهد شد.

 

خبرنگار: محمد بحرینی