

محبوبه خندان
خبرنگار
۱۴۰۵/۰۳/۱۴ ۰۹:۵۴:۵۶
کدخبر:
135378
در راستای توسعه پایدار و بهرهوری منابع طبیعی، تمرکز بر مدیریت بهینه و مشارکت عمومی نقش کلیدی ایفا میکند. در همین راستا، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر لزوم ثبت دقیق آمار و ارقام در سامانه «ساتک» برای شفافیت در طرحهای ملی تاکید کرد. وی ضمن قدردانی از تلاشهای ستادها و استانها، خواستار بازنگری در تعهدات استانی بر اساس ظرفیتهای واقعی شد. استفاده از پساب و فاضلاب به عنوان منبعی ارزشمند برای توسعه زراعت چوب و جنگلکاری، به ویژه در استانهایی مانند قم، به عنوان راهکاری نوین برای مقابله با کمبود آب مطرح گردید. همچنین، بهرهگیری از ظرفیتهای ماده ۳ قانون حفاظت از جنگلها برای جذب سرمایهگذار و توسعه اقتصادی پارکهای جنگلی، گامی مؤثر در جهت ارتقای بهرهوری سبز دانسته شد. در بخش پیشگیری از حریق، بر تقویت نظارت محلی و تجهیز سریع امکانات اطفای حریق توسط معاونت پشتیبانی تأکید ویژه شد تا از خسارات احتمالی به مراتع و جنگلها جلوگیری به عمل آید.