

محبوبه خندان
خبرنگار
۱۴۰۵/۰۳/۰۶ ۰۹:۲۶:۲۹
کدخبر:
135222
برداشت خاکشیر در شهرستان بیضا با استقبال گسترده کشاورزان مواجه شده است. این محصول گیاهی که به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه و همزمان با برداشت گندم و جو دیم از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده، تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اعلام کرد که تمرکز عمده کشت خاکشیر در بخش مرکزی بیضا بوده و بارندگیهای مناسب امسال، شرایط ایدهآلی را برای تولید این محصول فراهم کرده است. کشاورزان از کیفیت و کمیت محصول ابراز رضایت کردهاند. با توجه به تامین سوخت کمباینداران، عملیات برداشت بدون وقفه انجام میشود. توسعه کشت خاکشیر و تبدیل اراضی آیش به زمینهای سبز، از اهداف اصلی در راستای پایداری تولید است. خرید عمده خاکشیر از بهترین تامینکنندگان و دسترسی به قیمت محصول در بازار، فرصتهای خوبی برای صادرکنندگان ایجاد کرده است. انواع بستهبندی خاکشیر و فروش عمده محصول در بازار سروبان، نیازهای مصرفکنندگان داخلی و خارجی را پوشش میدهد. قیمت محصول امروز و پیشبینی قیمت محصول در سال ۱۴۰۴ نیز نشاندهنده رشد تقاضا برای این محصول صادراتی است.