

محبوبه خندان
خبرنگار
۱۴۰۵/۰۳/۰۶ ۰۹:۲۶:۲۹
کدخبر:
135222
برداشت خاکشیر به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه همزمان با کشت گندم و جو دیم از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت. صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا در فارس، با اشاره به تمرکز عمده کشت خاکشیر در بخش مرکزی بیضا، از وضعیت مطلوب مزارع خبر داد. بارندگیهای مناسب در سال زراعی جاری باعث شده تا کشاورزان نسبت به کیفیت و کمیت محصول ابراز رضایت کنند. تمهیدات لازم جهت تامین سوخت کمباینداران انجام شده و با توجه به لزوم اجرای الگوی کشت و تبدیل آیش زرد به سبز، امید میرود کشت این محصول با بهرهگیری از ظرفیتهای بالقوه شهرستان توسعه یابد. این روند میتواند بر قیمت محصول در بازار و همچنین فروش عمده محصول در بازار سروبان تاثیر مثبت بگذارد. مصرف محصول در داخل و صادرات محصول نیز با توجه به کیفیت بالا افزایش یافته است. خرید محصول صادراتی بدون واسطه با بهترین قیمت برای خریداران عمده امکانپذیر است. انواع بستهبندی محصول نیز متناسب با نیاز بازارهای داخلی و خارجی ارائه میشود. قیمت محصول در سال 1404 با توجه به شرایط تولید و تقاضا تعیین میشود. تولید محصول در ایران با تمرکز بر مناطق مناسب مانند بیضا، کیفیت بالایی دارد.