پیش بینی برداشت نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع آذربایجان غربی

آغاز برداشت گندم در شهرستان بیجار
آگوست 15, 2021
275دستگاه کمباین، مشغول برداشت غلات از مزارع کشاورزی قزوین هستند
آگوست 15, 2021

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و پیش بینی خرید تضمینی نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا در سراسر استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید و شرکت غله و خدمات بازرگانی متولی خرید کلزا در استان است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به 4 هزار تن دانه روغنی کلزا از، سطح یکهزار و 950 هکتار از مزارع قابل برداشت ، از مجموع دو هزار و 250 هکتارسطح زیر کشت این محصول  در استان برداشت  و به سوی کارخانجات روغن کشی حمل شود.

کرامتی  با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 110 هزار ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از 20خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است که تعداد 7 مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان‌های پلدشت، نقده، پیرانشهر،مهاباد، بوکان و میاندوآب و شاهین دژ جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان اضافه کرد: شهرستان‌های نقده، بوکان،  پلدشت، میاندوآب، شاهین دژ ، پیرانشهر، شوط، اشنویه و مهاباد بیشترین میزان سطح زیر کشت این محصول در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول  بابیان اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 9 شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند،گفت: امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه‌ای در اختیار زارعان قرار داده شده است  و 40 دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است.

 وی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کود‌های مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.

کرامتی تاکید کرد: تا کنون مقدار 2 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و پیگیر پرداخت به موقع مطالبات زارعین هستیم.