پیش بینی برداشت 50 تن گل تر در شهر بابک

تخصیص یارانه نهال به باغداران اقلیدی
می 11, 2022
توت فرنگی فیروزآباد به بازار آمد
می 14, 2022

گل محمدی از جمله محصولات اقتصادی میباشد که در سال های گذشته وزارت جهاد کشاورزی در امر توسعه و ترویج آن اهتمام ویژه ای ورزیده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وزیری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان دارای 31هکتار سطح زیر کشت گل محمدی  می باشد که از این سطح   28هکتار بارور و 3 هکتار نهال است.

وی تصریح کرد: برداشت گل محمدی از گلستان  بارور شهرستان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

وزیری خاطرنشان کرد: میانگین تولید در هر هکتار 4.5 تا 5 تن می باشد که درسال جاری به علت بروز سرمای بهاره در فروردین ماه باغستان های گل محمدی نیز دچار خسارت شد و عملکرد به  1.5تا 2 تن در هکتار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد تقریبا 50تن گل  تر از گلستان های شهرستان شهربابک برداشت گردد، افزود: محصول تولید شده در بازارهای داخل شهرستان و شهرستان های همجوار به فروش می رسد.

وی میزان اشتغالزایی این محصول در هر هکتار و در طول دوره  برداشت، حدود  150نفر روز اعلام کرد و افزود: محصول برداشت شده به صورت گل و غنچه خشک، گلاب به بازار عرضه می گردد و با توجه به کیفیت گل تولیدی در شهرستان یک کارگاه گلاب گیری در شهر خاتون آباد با اشتغال دائم  دو نفر دایر و مشغول بکار می باشد و بیشترین سطح زیر کشت این محصول در شهرستان مربوط به خاتون اباد ، مرج و پاقلعه است.

وزیری در پایان اظهار داشت: اداره ترویج با همکاری اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نیز با تهیه و توزیع بروشور کاشت و داشت و برداشت  گل محمدی نسبت به ترویج کاشت این محصول  در شهرستان  اقدامات موثری انجام داده اند.