پیش بینی تولید 15000 تنی ذرت در سیمرغ/ ارزش اقتصادی 800 میلیاردی

کشت 2 محصول پائیزه در فراشبند آغاز شد
جولای 19, 2022
برداشت پیاز از مزارع آباده آغاز شد
جولای 19, 2022

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ گفت: پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن شیربلال در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمدنقی طالبیان با اشاره به آغاز برداشت ذرت در 50 هکتار زمین کشاورزی شهرستان سیمرغ، گفت: ارزش اقتصادی کشت ذرت در این شهرستان در مرحله اول که کاشت آن از فروردین شروع و برداشت آن در تیرماه است 540 میلیارد ریال پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت این محصول در سیمرغ 500 هکتار با عملکرد 14 تن در هکتار به‌صورت شیربلال است که در دو مرحله در فروردین با سطح زیر کشت 342 هکتار و مابقی در تیرماه کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ افزود: پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن شیربلال و 8 هزار و 500 تن علوفه ذرت به ارزش اقتصادی 800 میلیارد ریال در زمین های کشاورزی این شهرستان تولید شود.

طالبیان اظهار کرد: ذرت در این شهرستان بصورت مکانیزه و با دستگاه ردیفکار پنوماتیک کشت می شود و محصولات آن از جمله شیر بلال بصورت دستی و علوفه با دستگاه چاپر برداشت می شود.

این مسوول با بیان اینکه 8 تن بذر سینگل کراس 704 و 240 کیلوگرم بذر ذرت شیرین بین بهره‌برداران این شهرستان توزیع‌ شد، افزود: در هر هکتار 20 تا 25 کیلوگرم بذر ذرت برای کاشت استفاده می شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت افزایش درآمد اقتصاد بهره بردار با کشت و برداشت دو منظوره ذرت در شهرستان، گفت: ذرت‌ بیشتر در بخش مرکزی و در روستاهای رکن کلا، نجارکلا جدید، پهناجی و دینه سر این شهرستان کشت می شود و دو دستگاه چاپر و 30 مرکز خرید در حوزه روستایی و شهری سیمرغ مشغول به فعالیت هستند.