چغندرقند در یک هزار و 400 از اراضی زراعی چهارمحال و بختیاری کشت شد

درد خشکسالی بر تن زخمی مزارع کردستان
ژوئن 4, 2021
تداوم کاشت پنبه درسطح 1500 هکتار از مزارع شهرستان ارزوئیه
ژوئن 4, 2021

مجری طرح کشت چغندرقند سازمان چهارمحال و بختیایر با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش منابع آبی در اسن اشتان اظهار داشت :تاکنون هزار و 400 هکتار کشت شده ولی به علت کاهش منابع و خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود به این حد از کشت نرسیم و تنها هزار و 500 هکتار در استان زیر کشت چغندرقند برود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،سعید خسروی  با بیان اینکه این استان با داشتن شرایط اقلیمی مناسب از جمله شب‌های خنک مساعد برای کشت این محصول است، افزود: در سال جاری مساعدت‌هایی از جمله خرید تضمینی چغندر به قیمت هزار و 247 تومان و 6 ریال با عیار 16 درصد و به نرخ مصوب اصلی، از سمت کارخانه قند استان هشت و نیم میلیارد تومان به ازای هر هکتار جهت کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: به ازای هر تن چغندر قند بهاره 2 کیلو قند یا شکر به نرخ 2 هزار تومان، 20 کیلوگرم تفاله خشک به نرخ 700 تومان و 50 تومان نیز به ازای هزینه حمل‌ونقل هر کیلو بار لحاظ شده است.

خسروی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول استراتژیک، اشتغال‌زا و مقاوم در برابر تنش‌های خشک‌سالی است، گفت: کاشت این محصول در راستای کاهش وابستگی به شکر توصیه می‌شود.

مجری طرح کشت چغندر قند در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای این استان کاشت حدود 2 هزار هکتار چغندر قند است ولی به علت خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تنها هزار و 500 هکتار در استان کشت شود.