کاشت سیب زمینی بهاره در شهرستان ارزوئیه

برگزاری دوره آموزشی کاشت وهرس بادام در میانکوه
آوریل 29, 2021
آغاز کاشت محصولات تناوبی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان ویژه مراغه
آوریل 29, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کاشت سیب­زمینی در شهرستان ارزوئیه ازاوائل اسفندماه آغاز وتا اواخر اسفندماه ادامه دارد و پیش­بینی می شود در فصل جاری 470 هکتار سیب زمینی در شهرستان کشت گردد و ارقام کاشته شده شامل سانته،میلوا، جیلی وکلمبیا است.

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه میزان بذر موردنیاز در هر هکتار4-5 تن می باشد، خاطرنشان کرد: روش کاشت به صورت کاملا مکانیزه و با دستگاه سیب زمینی کار انجام می شود وکودهای مصرفی فسفاته،پتاسه وکود مرغی است و به منظور بهره وری مصرف آب 150 هکتار از مزارع سیب زمینی با نواری تیپ آبیاری می شوند. 

امیری اظهار کرد: با توجه به اقلیم مناسب وخاک مناسب شهرستان ارزوئیه برای کشت سیب زمینی مناطق عمده کاشت در این شهرستان بخش صوغان ودولت آباد است.

وی افزود: در زمینه تولید محصول سالم وکاهش آلاینده ها، خوشبختانه با رعایت کاهش مصرف سموم وکودهای شیمیایی وتغذیه مناسب ورعایت اصول فنی وتوصیه های مدیر کنترل کیفی در سطح 50 هکتار از مزارع سیب زمینی شهرستان در سال زراعی جاری موفق به اخذ گواهی استاندارد حد مجاز آلاینده ها  گردید.

امیری در پایان به مشکلات کاشت سیب زمینی کاران از جمله بالا بودن هزینه های تولید وکاشت اشاره  کرد و افزود:  برداشت محصول در خردادماه انجام می شود.