کاشت نشاء فلفل دلمه ای رنگی در سروستان

افزایش ۱۵ درصدی کشت محصول زعفران در مبارکه
نوامبر 24, 2021
برداشت زعفران درفسا درحال انجام است
نوامبر 27, 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از آغاز کاشت نشاء فلفل دلمه ای رنگی در اولین مجتمع گلخانه ای مکانیزه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سهراب عاشوری تصریح کرد: یک واحد گلخانه از مجتمع گلخانه ای مؤمن آباد به مساحت 1.6 هکتار اقدام به کاشت چهار رقم نشاء فلفل دلمه ای به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و سبز نموده است.

به گفته وی؛ گلخانه مذکور اولین گلخانه‌ای در شهرستان است که با استفاده از سیستم‌های هوشمند و اتوماتیک امکان کنترل دقیق و بهتر شرایط محیطی در مراحل مختلف تولید، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده های کشاورزی به ازاء هر بوته و سالم سازی محیط کشت را فراهم کرده است.

او افزود: از دیگر مزایای ساخت این گلخانه افزایش تولید در واحد سطح و کیفیت بالای محصول تولیدی، کنترل بهینه آفات و بیماری‌ها و انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت است.

عاشوری با بیان اینکه گلخانه مذکور با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال راه اندازی شده است، اظهار کرد: از این مبلغ 100 میلیارد ریال به صورت تسهیلات از بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان بیان کرد: پیش بینی می شود سالانه بیش از 300 تن سبزی و صیفی در این مجتمع گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف شود و زمینه اشتغال بیش از 20 نفر نیروی کار ایجاد شود.